19 Aralık 2012 Çarşamba

İspanya Öğrenci Vizesi

6 aylık öğrenci vizesi için gerekli belgeleri yazma gereği hissettim. Çünkü; her yerde farklı bir bilgi var, ve bazı bilgiler çok eski, herkes farklı bir şey söylüyor. Bu yüzden yazacaklarımın hepsi gerçek ve gerekli olan bilgiler.

Öncelikle; ben erasmusla ikinci dönem yani 2013 Ocak ayından itibaren, Universidad Carlos 3 de Madrid, Getafe'de olacağım. Üç hafta önce vize görüşmesine gittim ve her şeyi not aldım.

Bir de benim yeşil pasaportum var, bu konu da bir muamma çünkü; yeşil pasaportum var dediğimde neden vize alıyorsun, gerek yok, üç ay sonra Türkiye'ye gelirsin tekrar gidersin gibi söylemlerle karşılaştım. Böyle bir şey oluyor mu bilmiyorum ama ben garanti olsun diye vize almak istedim.

Her şeyin fotokopisini çektirip gidin, orijinaller yanınızda olsun ama görüşmede sadece fotokopileri alıyorlar.
Kesinlikle gerekli olan belgeler;

  • National Vize formu, evet national, schengen değil. Ben konsolosluğa Schengen doldurup gitmiştim, ama oradaki görevli kadın, değil dedi ve bana hemen oradan bir National formu verdi, ama siz doldurup gidin, forma da buradan ulaşabilirsiniz. Çıktısını aldıktan sonra, tükenmez kalemle doldurun. Üçüncü sayfada bazı yerler boş kalıyor, onları doldurmanıza gerek yok. Forma bir adet fotoğrafınızı yapıştırıyorsunuz, normal vesikalığa göre biraz daha küçük bu fotoğraf. Fotoğrafçıda biometrik fotoğraf çektirirken, İspanya vizesi için olduğunu söyleyin.
  • Okulunuzdan alacağınız İngilizce öğrenci belgesi.
  •  Gideceğiniz okuldan gelen kabul mektubu, orijinal olmasına gerek yok, fotokopisi hatta maille gelen bile olur. Posta yolladıysanız ve gelmesini bekliyorsanız, beklemeyin maille gelen çıktıyla gidebilirsiniz. Çünkü dediğim gibi her şeyin fotokopisini istiyorlar. Orijinaller zaten sizde kalacak, ama kabul mektubunda gideceğiniz okulun açık adresinin yazmasına dikkat edin.
  • Seyahat sağlık sigortası. Bu çok önemli. Çünkü çok hata yapılıyor. Ben Allianz'dan yaptırdım. 114lira verdim. Tavsiye ederim, çünkü orada kalacağım 6 ay boyunca geçerli, bir arkadaşım Axa Sigorta'dan yaptırdı, daha ucuz diye 70 liraydı, ama onu kabul etmediler, geri gönderdiler, çünkü sigorta belgesinde sadece 92 gün sigortalandığı yazıyordu. 
  • Kalacak yeriniz belli değilse, bir hostelden en az 15 günlük rezervasyon yaptırın. http://www.booking.com/ 'dan bedavaya yaptırabilir, sonra da iptal edebilirsiniz. 
  • Okuldan hibe alacağınıza dair belge. Bunu okulunuzdaki erasmus işleriyle ilgilenen ofise, gideceğiniz okuldan gelen, kabul mektubunun fotokopisini götürerek alabilirsiniz. 
  • Anne ve babanıza ait maaş bordroları, eviniz varsa tapusu, ve kendi adınıza ait bir banka hesabı, içinde bir miktar para olması gerekiyor. Benim daha önceden olan bir hesabım vardı, bu yüzden ekstra bir şey yapmadım ama hesabınız yoksa bir vadeli hesap açtırıp, içine en az 5 bin lira yatırın. Bu önemli bir konu, çünkü orada sıkıntıya düşmeyeceğinizi gösteren maddi belgeler istiyorlar. Hesap cüzdanının da fotokopisi tabii ki.
  • Pasaportunuzun ilk sayfasının yani, adınızın falan yazdığı yerin fotokopisi.
  • Ayrıca bu başvuru belgelerinde yazmıyor ama ben götürdüm, babamın ağzından bir dilekçe. Şöyle yazdık; " İspanyol Konsolosluğu'na; Kızım/ Oğlum .............. 'yı maddi manevi olarak destekliyorum. Herhangi bir sorun olması durumunda tüm masraflarını karşılayacağıma dair sizi temin ederim. Babası ......... ve imza.
  • Ben 6 aylığına gidiyorum, buraya kadar yazdıklarım 6 ay gidecekler için yeterli, ama eğer daha uzun süreli gidecekseniz, artı olarak; sabıka kaydı ve sağlık raporu istiyorlar, İngilizce ve İspanyolca olacaklarmış.
Uçak bileti rezervasyonu da yaptırmıştım ama buna gerek yok dediler, geri verdiler.

Şimdi konsolosluğa nasıl gidebilirim diyorsanız, ben İstanbul dışından geldiğim için tek yol biliyorum ve bence gayet kısa bir yol, metro tabii ki... Taksim'den metroya bindim, Levent'te indim. Levent Çarşı çıkışından çıkıp sağa dönüp dümdüz yürüyorsunuz, sonra sola ve biraz daha aşağıya yürüyünce Karanfil Aralığı Sokak'ta konsolosluk, yine de metrodan çıkınca bir iki simitçiye sorun.

Benim randevum, 9.15'teydi. Saat 8 buçukta oradaydım. Yarım saat kapıda, ayakta bekledikten sonra 9'da içeri almaya başlıyorlar, isminiz okunuyor, yakışıklı bir İspanyol polisi tarafından çantanız kontrol ediliyor ve içeri giriyorsunuz. Veznenin arkasında sarışın bir kadın görevli var, isminizi söylüyor, belgelerinizi veriyorsunuz, bitiyor. Beklediğiniz yerde uhu, kalem var. Bir eksiğiniz varsa, oraya gelenlerden bakarak tamamlayabilirsiniz. Ayrıca belgeniz eksikse, ya da hepsini fotokopi çektirmediyseniz paniğe kapılmayın, gün içerisinde belgeleri tamamlayıp, tekrar gelebilirsiniz, bu yüzden randevunuzu erken saatlere alın. Aksiliklere karşı zamanınız olsun.

Benim işim çok çabuk bitti. Hemen çıktım, ama benden daha sonra giden arkadaşlarım iki üç saat kapıda beklemişler.

Vize görüşmemden tam 13 gün sonra telefon geldi, pasaportumun geldiği, gelip almam söylendi. Vizem çıktı mı diye sordum ama söyleyemeyiz dediler. İnsan böyle olunca biraz stres oluyor, merak ediyor, çıktı mı diye. İstanbul dışında olduğum için arkadaşım gelip alsa olur mu dedim, olmaz dediler. Peki dedim, tekrar aynı güzergahtan konsolosluğa ulaştım. Saat 1'di ben gittiğimde, ama pasaportları vermeye 2 buçukta başlıyorlarmış, baya bir zamanım vardı, ben de geldiğim yol üzerindeki Art Kafe'ye gidip, güzel bir çorba ve, bitki çayı içtim. Dinlendim, geri dönüp pasaportumu aldım. Vizem de ikinci sayfa da bana bakıyordu. 

Herkese kolay gelsin.



127 yorum:

  1. Merhaba ben de bahar dönemi kanarya adalarına gideceğim ve şu an vize işlemleri için uğraşıyorum. Yarın sağlık belgesi almaya gideceğim . Sabıka kaydı da aldım . Bunlara gerek yok yazmışsın çok şaşırdım :O teyit eder misin ?

    YanıtlaSil
  2. söylediklerim 6 aydan gidecekler için geçerli, ayrıca gün çok önemli yani 181 günden azsa evet, sağlık belgesi ve sabıka kaydına gerek yok. gayet eminim, eğer altı aydan az gidiyorsan hiç onları almakla uğraşma:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dönem gideceğim erasmus'la . Sanırım 6 aylık vize verecekler.

      Sil
    2. evet 6 aylık verirler, dediğim gibi sabıka kaydı ve hastaneden alınan sağlık raporuna gerek yok.

      Sil
    3. Bu bilgi için çok teşekkür ederim , boşa çekilecek bir zahmetten kurtardın beni . Bir şey daha sormak istiyorum .Banka hesabımda para olması şart mı ?(Sonuçta hibe alacağim) Aile bireylerinin banka hesaplarını göstersem olur mu ?

      Sil
    4. yani tabii sorun olmaz herhalde bilemiyorum, hibenin gitmeden yatmasını istiyorsan elini çabuk tut derim, işlemler biraz yavaş ilerliyor.

      Sil
  3. merhaba, öncelikle yazınız çok bilgilendirici teşekkürler. ben 6 aydan az kalacağım bu yüzden sağlık raporu ve sabıka kaydı almadım ama bana sağlık sigortası yaptırmam gerektiği söylendi önceden giden biri tarafından. Çarşamba günü vize için gideceğim de sigortaya gerek yoksa hiç uğraşmayayım sigorta yazmamışsınız da.

    YanıtlaSil
  4. rica ederim, yardımcı olabilmek için yazıyorum. sağlık sigortası dediğiniz; seyahat sağlık sigortası. yani onu yaptırmanız gerek, doğru söylemişler. dediğim gibi allianz'dan yaptırdım ben tavsiye ediyorum çünkü, geçtiğimiz çarşamba görüşmeye giden arkadaşım axa sigortadan yaptırmıştı kabul etmediler. başka sigortalar nasıl yapıyorlar bilmiyorum ama sigortaya bakın kesinlikle 92 gün geçerlidir ibaresi olmasın. allianzda bu ibare yok o yüzden onda sıkıntı çıkmıyor.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, öncelikle yazı için teşekkürler gayet bilgilendirici olmuş. Ben de şubat ayında erasmus ile Universidad Politecnica de Valencia okuluna gideceğim. Seyahat sigortası ile ilgili birşey sormak istiyorum: yanılmıyorsam 6 aylık yaptırmamız gerekiyor ve üzerinde 90/180 gün gibi bir ibarenin olmaması gerekiyormuş doğru mu? bir de teminat miktarının ne kadar olması gerekiyor?
    Acil cevap verebilirseniz sevinirim haftaya vize randevum var yetiştirmem gerekiyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim, evet seyahat sigortasını 180 günlük yaptırmak gerekiyor, ibare yazmaması şu şekilde oluyor; iki örnek bildiğim için onlar üzerinden anlatacağım, Allianz'da 180 gün yazıyor evet ama mesela Axa'da da 180 gün yazıyor, dikkat etmeniz gereken alt maddelerde, Axa'da 90gün sonra tekrar Türkiye'ye giriş yapılıp sonra çıkıldığında diğer 90 gün geçerli oluyormuş, bu yüzden bunu vizede kabul etmiyorlar çünkü 90 gün sonra İspanya'dan çıkacağının garantisi yok, bunun için garanti olan maddelerinde 180 gün geçerlidir yazanlar, giriş çıkış yap diğer 90gün aktif olsun diyenler değil. Bilgim bu şekilde tabii ki hatam olabilir, ben Allianz yaptırdım, arkadaşım Axa başımıza gelenler bu şekildeydi, ben hiç bir sorunla karşılaşmadım vizemi aldım, arkadaşım konsolosluğa tekrar gitmek zorunda kaldı ve sigortasını Allianz'a çevirdi, yani can sıkıntısı ve zaman kaybı, iyi araştırıp, yaptırabilirsin ama Allianz'da sorun olmuyor, bilgine...

      Sil
    2. bir de teminat miktarı demişsin, o konuda net bir rakam veremem, ama bankada para istiyorlar evet, çünkü getirmediysen de bu öğleden sonra bulup getirebilir misin diye soruyorlar, biz 5kişiyiz ve hepimizde en az 5bin lira vardı, sen de kendine buradan yola çıkarak bir rakam belirleyebilirsin. ama hibe kağıdını götürmeyi unutma.

      Sil
    3. tunçağ kardeşim bende bu yaz inşallah oraya gidicem kalıcak yer konusunda yardımcı olabılır misin?

      Sil
    4. tabi olurum, hangi okula gidiosun?

      Sil
  6. kastettiğim sigortanın teminat miktarıydı 20bin ile 40 bin€ arasında değişebiliyormuş, ama onu öğrendiğim de iyi oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. ona sigorta ayarlıyor benimki 35bin mesela ama ben bişey belirtmedim bunun için 114lira verdim bu miktar oldu

    YanıtlaSil
  8. Konsolosluğa Levent metrosunda "Çarşı" çıkışı değil de "Plazalar" çıkışından çıkarsanız daha kısa yoldan ulaşırsınız. Metro çıkışında ufak bir copy center da var eksik belgeleriniz olursa oradan temin edebilirsiniz.

    Başvuru yaparken banka teminatıyla ilgili herhangi bir belge göstermemiştim. Bankada belirli bir miktar para göstermeniz gerekiyor deyip eksik evrak formu verdiler. Ne kadar göstermem gerekiyor diye sorduğumda "makul bir düzeyde" diye belirsiz bir yanıt verdiler. 2900 TL civarında banka hesabında gösterdiğim para kabul edildi.(6 ay için, İstanbul Konsolosluğunda)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbullu değilim güvenliğe sordum o da çarşı çıkışı demişti, daha kısa yolu söylediğin için sağol, ee makul bir düzey oymuş demekki

      Sil
  9. Kabul mektubunda adınızın ve dönem başlangıç-bitiş tarihlerinin bulunmasına dikkat edin arkadaşlar, dün bu yüzden geri gönderilenler oldu konsoloslukta...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, kabul mektubumda adım ve dönemin başlangıç-bitiş tarihi yazıyor ama okulun açık adresi yok. Kesin olması gerekiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimkinde de yoktu, kadın neden yok, olması gerek gibi bişeyler dedi ama o anda yapabilecek bişeyim yoktu, yanımda internetten okulun adresini alıp gitmiştim, vize başvuru formuna yazdım, oraya yazdım dedim, sorun çıkmadı. mektubunu taratıp, uygun bir boşluğa kendin word'te yazabilirsin, ya da benim yaptığım gibi de yapabilirsin

      Sil
  11. Çok açıklayıcı ve harika bir yazı olmuş.Cidden detaylı anlatım neler yapacağım konusunda yardımcı oldu.Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  12. MRH. BEN 17 HAZIRAN 2013 İLE 30 EYLÜL 2013 TARİHLERI ARSINDA ERASMUS KAPSAMINDA ÖZEL BIR SIRKETTE STAJ YAPACAM . DAVETIYEM YOLDA ANCAK MAİL ORTAMINDA DAVETİYEM VAR.HAFTAYA VIZE GORUSMEM VAR TAM OLARAK HANGI EVRAKLARI HAZIRLAMAM LAZIM LUTFEN BANA YARDIMCI OLUN TSK.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba panik yapmanıza gerek yok :) yukarıda dediğim gibi asıl davetiyeye görüşmede gerek yok zaten her şeyin fotokopisini alıyorlar gerekli olan diğer belgeler yukarıda yazıyor, eksiksiz götürürseniz bir sorun olacağını sanmıyorum

      Sil
  13. merhaba bende güz dönemi ispanyaya gideceğim erasmus ile randevuyla ilgili olarak randevuyu aldıktan sonra mı belgelerin hazır olması gerekiyor yoksa randevuyu aldığımızda evrakların hazır olması mı gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Randevunu almadan belgeler hazır olsa senin için kolaylık olur ben telefonla randevu alırken hepsi hazır değildi iki hafta içinde hallettim hepsini

      Sil
    2. hangi okula gideceksin?

      Sil
    3. bide vizeyi gitmeye yakın mi almak daha mantıklı yoksa şimdiden almalı mym eylülde gidicem

      Sil
    4. zaragoza üniversitesi

      Sil
    5. Vizeyi bir ay önce alsan olur diye düşünüyorum Zaragoza küçük sevimli bir yer İspanya geneline göre de daha ucuz:)

      Sil
    6. teşekkür ederim başka sorularım olursa rahatsız ederim :)

      Sil
  14. 4ünde vize başvurusu yapıcam 25ine kadar çıkarmı arkadaşlar ispanya için?
    bi de uçak biletini herhangi bi aksilik yaşanır die (vize vermezler flan) almak istemiyorum,senden istememişler rezervasyonu ama arkadaşım gitti geçen hafta adılar onunkini.yani uçak biletini vizem cıktıktan sonra alsam olur mu?
    son olarak bileti hangi havayolundan ne kadara aldınız önerebileceğiniz firmalar varmı özellikle valencia veya barcelona madrid için Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçak rezervasyonuna gerek yok benim yanımda görüşmeye giderken rezervasyon kağıdı vardı buna gerek yok vizen çıkmadan neden rezervasyon yaptırdın dediler bana ben Türk hava yollarından gidiş dönüş almıştım 850liraydı diye hatırlıyorum ama mil'le ödemiştik diğer firmalar daha ucuz tabiki

      Sil
  15. teşekkür ederim tavsiyeleriniz için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ispanya hakkında sormak istediğiniz başka sorular olursa da cevaplarım:)

      Sil
  16. National form linkini guncelleyebilir misiniz veya sizde varsa tekrardan yuklemeniz mumkun mudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım şimdi oldu, güncelledim. teşekkürler söylediğiniz için

      Sil
    2. tamamdir, tesekkurler.

      Sil
  17. merhaba ben anne babadan istenen evrakları soracaktım şimdi sadece maaş bordroları ve tapu yetiyor mu çünkü istenen evraklara bakınca son dört aylık döküm, işe giriş bildirgesi gibi tonla evrak var bilemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstenen evraklar dediğiniz konsolosluk sayfasında yazanlar mı eğer altı ay içerisinde bir değişiklik olmadıysa yazdıklarım yeterli

      Sil
  18. Öncelikle merhabalar. Bir şey danışmalıyım size.
    Gerekli olan tüm belgeleri verdim. Erasmus Internship yapacağım. Şirketin gönderdiği davetiyede '' kalacak yer karşılanacktır ve hiç bir ücret ödemeyecektir '' dahi yazıyor. Babamın üzerine kayıtlı araba ruhsatını ve maaş bordrosunu da verdim. Sadece '' hesap dökümü '' denilen şey yoktu belgelerin arasında. Sizce bundan dolayı vizeyi red etme ihtimalleri nedir. Red edilir mi, biraz bilgilendirir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Internship için ayrı bir uygulamaları var mı bilmiyorum belgeleri verdiniz mi konsolosluğa eğer verdiyseniz ve belge eksik demediyse sanırım vizeniz çıkar çünkü belgeleri eksik bulduklarında tamamlayıp getir diyip geri veriyorlar

      Sil
  19. merhaba, eylül ayında 2 dönemlik ispanyaya gideceğim haftaya da randevumu aldım. sigorta konusunda kafam karıştı. axa ya gittim bana eylül ayı başlangıçlı sigorta kestirmem için en erken 1 ay öncesinden gelmemi söylediler fakat benim randevum haftaya. groupama ya gittim onlarda en fazla 184 gunluk verıyoruz dedıler ama ben 2 dönem orada olacağım için yeterli değil. HDI kesebileceklerini söylediler. ankara'dan alacagım vizemi ve sigorta şirketi farkeder mi vize alırken HDI'yi kabul ederler mi? Bu konuda fikriniz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki dönemlik sigorta konusunda tam bir bilgim yok, iki dönem İspanya'da kalan bir arkadaşıma sorup size döneceğim.

      Sil
    2. Arkadaşım kendisinin seçtiği tarihler arasında bir yıllık sigorta yaptırdığını söylüyor, isterseniz başka sigorta şirketlerine de sorun ama kesinlikle döneceğiniz tarihten daha önceki bir tarihte sigortanızı bitirtmeyin onu kabul etmiyorlar

      Sil
    3. cevabın için çok teşekkürler. axadan aradılar yapabiliriz genel müdürlüğe sorduk dediler ben de oradan 365 günlük yaptırdım.umarım bir sorun çıkmaz.haftaya randevum var bakıcaz artık.

      Sil
  20. devam.. Belgeleri verdim bahsettiğim gibi, davetiyesi, oda karşılama yazısı her şey dahil. Fakat veznedeki görevli '' böyle gönderiyorum hesap dökümünüz yok kabul ediyor musunuz '' dedi. Ben de uğraştığım bunca yoğun çabadan sonra bir anda '' kabul ediyorum '' dedim. Fakat daha sonra rahatsız oldum biraz. '' Ya kabul etmezlerse !! '' diye. Çünkü 5 haziranda konsolosluğa pasaportumu verdim. Bugün 14 Haziran. 25 Haziran için biletilerimi adlım. Değişiklik ve iptal de edemem '' RED '' gelirse hem yaz planlarım hem de biletlerim yanacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım çıkar vizeniz, açıkcası red cevabı alan kimse yok çevremde ama vize işlerinde asıl paraya dikkat ettikleri için emin olamıyorum. Umarım sorunsuz çıkar, emekleriniz ve paranız boşuna gitmez.

      Sil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. birşey daha soracağım. vize başvuru dilekçesi nasıl olmalı? ve vize başvuru formunda ( national form) birçok yer boş kalıyor doğru dimi? spanish identity document number vs. tarzında yerler var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekçe ben yazmadım ama Ankara'dan başvuranlar yazmışlar içerik olarak kısaca kendinizi gidiş amacınızı anlatan bir yazı, evet national formda bir çok yer boş kalıyor.

      Sil
  23. merhaba , bende bu sene ispanyaya iki dönem gidiyorum . universidad de burgosa arkadaşlar acaba forumda kalacak yerle ilgili bilgi istiyorlar bunu nasıl yapacağız bizim kabul mektubunda kalacak yerle ilgili bir bilgi yok nasıl yapmalıyım yardımcı olurmusnuz ?? şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Booking.comdan gideceğiniz yerdeki bir hostelden en az 15günlük ücretsiz rezervasyon yaptırıp çıktısını gösterebilirsiniz daha sonra iptal de edebilirsiniz

      Sil
  24. Gezenti fayfalı bilgilerin için teşekkürler. Bugün 16. günde vizemi almış bulunmaktayım. Gidecek arkadaşlara şimdiden keyifli zamanlar.

    YanıtlaSil
  25. bilgilendirme faydali oldu, tekrardan tesekkurler. son soru;

    sizinkiler de 'd tipi' miydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öğrenci vizesi ilk olarak İspanya'ya girdikten sonra istediğiniz ülkeye gidebilirsiniz

      Sil
  26. bilgilendirme çok güzel muchas gracias :).peki bu konsolosluğun telefon numarasını yazabilirmisiniz? birde VFS Global denen bir şirket var.aracı galiba.bu arkadaşlar ne iş yapar?şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Randevu alma aracı şirketler aracılığıyla yapılıyor ben de bunlardan birini arayarak randevu almıştım ama telefon numarasını hatırlayamıyorum vize süreci hakkında danışmanlık ediyorlar dediğiniz şirketi arayıp randevu alabilirsiniz

      Sil
  27. Merhaba. Ben de comenius programı ile 8 ay İspanya'ya gidiyorum, yani tüm sağlık raporu, sabıka kaydı, çeviri, apostil işleri ile uğraşmam gerekiyor. Ama bunlardan hariç bir sorum var belki biliyorsundur (artık konsolosluğu aramaktan çekiniyorum, çok aradım). Geçen sene yine aynı programla giden arkadaşımdan davetiye mektubunu ıslak imza ile istemişler, ben bugün aradım gerek yok dediler. Yine başka birinden öğrendiğime göre geçen sene kendisi de mail ile gelen mektubu vermiş. Bunlar birer rivayetten mi ibaret, ne yapmamı önerirsin? Gerçi benim orijinal mektuplar 4 gün önce yola çıkmış ama bir an önce vizemi almam gerekiyor ve ilgili yerden scanned hallerini istedim. Ayrıca şu maaş bordrosu ile ilgili de belki biliyorsundur, son üç ay mı yoksa son ayki mi gerekiyor? Son soru da uçak rezervasyonlarının gerekli olmaması gelen bir durum mu yoksa her sene değişen birşey midir? Şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de davet mektubunu çıktı alıp verdim sorun olacağını sanmıyorum. Konsolosluktan da öyle demişler zaten:) Son ay alınan maaş bordrosu yeterli oluyor, uçak rezervasyonuna gerek yok. Kendileri istemiyorlar benim yanımda vardı neden aldın bilet ya vizen çıkmazsa dedi ama endişe etmeyin İspanya'ya değişim programlarıyla gittiğimiz için vize çıkmama durumu gibi bişey olacağını sanmıyorum tabii ki gerekli belgeleri eskiksiz vermek gerek ama fazladan stres yaratmaya, daha fazla belge toplayacağım derken daha çok para harcamaya gerek yok

      Sil
    2. Çok ama çok güzel bilgiler vermişsin çok sağol benim sana iki sorum olucak öğrenci belgesi ve hibenin fax çekilmiş olması bir sorun olurmu yada scan olarak mail'den çıktı alınıp verilmesi ? İkinci sorum bankada teminat göstermesem bir sıkıntı olurmu yani tek başına hibe sözleşmesi yetmez mi ?

      Sil
    3. rica ederim ne demek, öğrenci belgesi ve hibe kağıdını kendi okulundan alıyorsun zaten eline belge veriyorlar yani onlar neden scan ettirmeyi düşündüğünü anlamadım, bu belgeleri aldıktan sonra fotokopilerini konsolosluğa vereceksin:)

      Sil
  28. çok teşekkürler yararlı bilgiler için. her yerde saçma sapan iki ucu açık bilgiler varken bütün gerekli olan bilgileri tek sayfada toplamışsınız ... benim ankara büyükelçiliği ile ilgili bir sorum olacak google maps den baktığımda 2 farklı büyükeliçilik adresi çıkıyor ankarada hangisine gitmem gerekiyor bilmiyorum bilen varsa açıklayabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ama malesef ankarayla ilgili bir bilgim yok

      Sil
  29. merhaba 13 iş günün de mi döndüler yoksa 13 gün mü sürdü?
    ben 6 ağustosta başvurmuştum erasmus öğrenci vizesi için,araya bayram tatili girdiği için uzadığını düşünüyorum bu hafta içinde dönerler diye tahmin ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana 13günde dönmüşlerdi ama şu anda başvuran başka bir arkadaşım var o da Ağustos'un başında görüşmeye gitmişti ona da henüz dönmemişler, merak etmeyin bir haftaya kadar ararlar:)

      Sil
  30. Merhabalar, 27 Ağustos günü vsf'ye istenilen bütün evrakları teslim ettim. AB projesi için davet edildim İspanya'ya. Referans numarasından kontrol ettiğimde evraklarım 27si günü konsolosluğa ulaşmış. 3 Eylül salı sabahı uçak biletim pazartesiye yetişir mi acaba vizem? Bir de hızlandırmak için yapabileceğim bir şey var mı sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AB projelerine özel bi protokol var mı bilmiyorum ama bir hafta içerisinde vizenin çıkabileceğini zannetmiyorum, hızlandırmak için ne yapılabilir bilmiyorum umarım erkenden çıkar vizeniz biletiniz yanmaz

      Sil
    2. İnşallah, teşekkürler.

      Sil
  31. merhaba size birşey danışmak istedim. Benim üstüme 4 tane daire var 4tane de kira kontratım var.28.000 euro koydum hesaba lütfen yanlış anlamayın başka niyetle söylemiyorum bunu yinede bana: ailenizin maaş bodrosu? gibi saçma sapan bir soru sordu ordaki bayan. kıbrıs yakın doğu universitesinden diplomamı verdim daha önce yine benden diploma istedi. ya dedim siz heralde bu önceden verdiğim evrakları çöpe atıyorsunuz dedim (eksik belgelerim vardı daha önce evrakların çoğunu vermiştim) kıs kıs gülüp evet çöpe atıyoruz dedi biraz kafamı kurcaladı bu iş. ille de ailenin maaş bodrosu lazımmı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maaş bodrosu, garanti bir güvence olduğu için isteniyor. birisinden para ödünç alıp, sadece göstermelik olarak, hesaba aktarıp, fotokopisini verip tekrardan hesabı boşaltabilirsiniz. sanıyorum ki; bu yüzden, sadece banka hesapları kabul edilmiyor, ama kendinize ait ev tapusu gösterdim diyorsunuz. bu konuda bir fikrim yok, ayrıca eksik belge tamamlama gün içerisinde olursa belgeler korunuyor diye biliyorum, ayrı günlerde teslim edilen belgelerin kaybolması ya da atılması muhtemel bir durum

      Sil
  32. merhaba,bende valladolide gidicem 1 senelik için basvurmuştum ayın4.de hala aramadılar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vizeniz olumlu ya da olumsuz fark etmez, illa ki ararlar. sonuçta pasaportunuzu oraya verdiniz, merak etmeyin

      Sil
  33. heralde 1 senelik basvurdugum için bu kadar uzun sürdü 6 aylık için basvuran arkadasımı çoktan aradılar,verdiğin bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil
  34. merhabalar, öncelikle teşekkürler çok aydınlatıcı bir yazı olmuş.benim sorum şu;
    national vize ile diğer Avrupa ülkelerine rahatça giriş çıkış yapabiliyor muyuz?
    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hiçbir sorun olmuyor. İstediğiniz Avrupa ülkesine gidebilirsiniz İngiltere hariç :)

      Sil
    2. 90 günlük süresi varmış ve daha sonra oturma izni falan almamız gerekiyormuş gibi şeyler duydum.Bu doğru mudur?
      ve genellikle erasmus öğrencileri(6 aydan az süre için) bu vizeyi mi alırlar?

      Sil
    3. Yazdığım gibi aldığınız national vize 180günlük veriliyor ve başka bir izin almanıza gerek yok 6aydan uzun kalacaksanız oturma izni almak gerekiyor

      Sil
  35. selam ,ben 5 aylığına valladolide gidicem oturma izni lamaya gerek var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır gerek yok sadece vize alacaksınız:)

      Sil
    2. merhaba ben hen staja hem erasmusa gidecegim ama erasmus kabul mektubum gelmedi henuz ve 20 mayisa kadar basvurmam lazim stajim da 94 gun ama orjinal kabul mektubum elimde bana 8aylik vize erasmus mektubum olmadan verirler mi (3ay staj+1donem erasmus) :( ?

      Sil
  36. Yanıtlar
    1. Hem staj hem erasmus için kabul mektuplarınız olmalı sadece staj kabul mektubunuzla giderseniz staj süreniz kadar vize alırsınız. Erasmus kabul mektubunuz eğer mail olarak yollandıysa onun çıktısını verebilirsiniz

      Sil
    2. Ben barcelona üniversitesine gidicem 5 ay orada olacağım. hem sağlık raporu hem adli sicil belgesi istiyorlar ayrıca valilikten ve noterden de onay istiyorlar daha önceki yazılarınızda bunların gerek olmadığından bahsetmişsiniz götürmesem sorun olmazmı yani?

      Sil
    3. Merhaba Ellif geç yazdığım için kusura bakma lütfen, yukarıda yazdıklarım Aralık 2012 yılına ait. Zaman içerisinde değişmiş olabilir. Yine de ben İstanbuldan başvurduğumdan benden bu belgeler istenmemesine rağmen, Ankaradan başvuran arkadaşlarımdan istenmişti. Son bilgileri öğrenip ona göre hareket etmen daha mantıklı olur.

      Sil
    4. Merhaba tesekkurler :) bilgilendirmek icin soyluyorum ankaradan ve istanbuldan vize alacaklar 6 aydan daha az kalis suresi icin adli sicil belgesi ve saglik raporuna gerek yok :)

      Sil
  37. Erasmus kabul mektubun elinde olmadan muhtemelen vermezler, ayrıca Erasmus kabul mektubunda adının ve kabul edildiğin dönemin başlangıç-bitiş tarihlerinin yazmasına dikkat etmeni öneririm, konsolosluk ona çok önem veriyor.

    YanıtlaSil
  38. staja gidip ardindan orda polise basvurup vizesini uzatanlar varmis erasmus icin ne kadar dogru bilemiyorum isler cok karisacak eger erasmus mektubum yakinda gelmezse :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mektubun geldi mi, orada polisle uğraşmak istemezsin diye düşünüyorum. Gitmeden önce vize işlerini halletmek en mantıklısı

      Sil
  39. merhaba benim bir sorum olucak, bende erasmus staj ile madride gidiceğim bende allianz sigortadan sigorta yaptırdım ancak "sigorta poliçede belirtilen tarihler arasında yürürlükte kalır. poliçe süresinin 92 günden uzun olarak seçilmesi durumunda her bir seyahat için max 92 güne kadar teminat verilmektedir" bir ibare var acaba bu sorun olur mu bana vize işlemlerinde ? ayrıca kabul mektubum 3 aylık benim sigortam 6 aylık ama emin olamıyorum yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sigortanın kalacağın süreden uzun olması sorun değil, kalacağın süreden az olduğu zaman kabul etmiyorlar. Eğer üç aylık gideceksen bir sorun çıkacağını zannetmiyorum.

      Sil
    2. teşekkür ederim meriç. bir sorum daha olucak sana ben vizemi aldım ama aklımı karıştıran bir nokta var. Vizemin açıklamalar kısmında "Estancıa hasta 6 meses N.I.E.Y..... TURTRESSU " diye bir ifade bu nedir acaba bir fikrin var mı ? yani oturum izni filan mı almam gerekiyor.

      Sil
  40. Sevgili Nurcan Kaya Seyahatini 89 güne ayarla ve 89 günlük sigorta yaptır Kısa Dönem Vizesi almış olursun, aksi halde 15 ile 25 gün arası vize bekleme sayıyorsun. Geçen yıl ben 92 günlük vizeye başvurmuştum uçağa bindiğim gün çıkmıştı ve 20 gün sürdü. 89 günlüğe başvur VFS den en fazla 5 iş günü içinde al en rahatı.

    YanıtlaSil
  41. Randevuyu nasıl aldın? Telefonla mı yoksa randevu alabildiğimiz bir site var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben vsf üzerinden değil başka bir aracı kurumdan direkt konsolosluğa almıştım sanırım artık onlar çalışmıyor. vsf yi arayıp sorabilirsin

      Sil
  42. vsf 'den telefonla arayıp alabilirsin randevuyu.

    YanıtlaSil
  43. sabıka kaydı sağlık raporu ispanyolca olması şart mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6 aydan uzun gideceksen evet hem ispanyolca hem de ingilizce olmalı

      Sil
  44. Harika bir yazı olmuş. Çok Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  45. 2014-2015 guz doneminde erasmus prograramiyla barcelonaya gidecek olan var mi?

    YanıtlaSil
  46. Ankara'dan saglik raporunu alan var mi? "2005 sağlık tüzüğünde belirtilen halkın sağlığı için tehlike arz edebilecek hastalıklardan hiçbirini taşımamaktadır" ibaresini doktorlar, saglik ocaklari kimse imzalamak istemiyor. simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  47. Merhaba. Ben de erasmus programıyla bahar döneminde ispanya ya gideceğim. vizeye başvurmadan önce konsolosluktan randevu almak gerekiyor mu ve teminat dilekçesinin (aile bireylerinin yazmış olduğu) noter onaylı olması gerekiyor mu ?

    YanıtlaSil
  48. merhaba, öncelikle açıklayıcı bilgiler için teşekkürler beni büyük bir bilgi karmaşasından kurtardın :)
    İspanyada staj yapıcam ve iki konuda bilgini almak istiyorum; öncelikle leganes ya da valencia arasında bir tercih yapmam lazım sanırım sen de UC3M gittiğin için leganes hakkında bilgin vardır diye düşünüyorum ne önerirsin?
    ikincisi hibem halkbank a yatıcak en az para kaybıyla para mı nasıl çekebilirim sen nasıl bir yol izlemiştin, yardımcı olabilirsen çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz paramizi ziraat bankasina yatirdik Barcelona da santander bankasindan cektik la caixa dan da cekebilirsin . la caixa da kur biraz daha dusuk ama dolara cevirmeden cek . o zaman cift kur dusuyor hesabindan

      Sil
    2. cevap için çok teşekkürler :)

      Sil
    3. merhaba ben de normal işbankası kartımla santander bankasından çektim her para çekişte 10 lira komisyon kesiyordu. en fazla 300 euro çekebiliyorsun ve 300 euro da çeksen 10 euro da 10 tl kesintisi oluyor. bu yüzden küçük miktarlarda para çekmek mantıklı değil

      Sil
    4. teşekkürler, bazı sitelerde swift ya da ispanya da hesap açtırma gibi şeyler okudum ve kafam karışıktı bu şekilde daha kolay ve az masraflı tabiki :), peki Leganes hakkında bir bilgin var mı madrid e ulaşımı şehrin kendisi ortamı vs ?

      Sil
  49. Merhaba, günümüzde böbrek bağışçısı olmaya hazır olduğunuzu biliyorsanız (tüm seyahat masraflarıyla birlikte 450.000 dolar ödeyerek), acilen böbrek bağışçısıyla sadece 9 kişiye ihtiyaç duyduğum için böbreğimi acilen hastanemize satarsınız.
    sadece sağlıklı% 100 kişilere uygundur.
    Doktorunuza talebinizi yazın: carolbobrekhastanesi@gmail.com derhal sizinle iletişime geçileceksiniz
    Not: ameliyat için seyahat etmeye hazır olmalısınız ve yalnızca sağlıklı kişiler

    Dr Robson.
    carolbobrekhastanesi@gmail.com

    YanıtlaSil
  50. İsmim Yılmaz Hatice, Irrua Uzman Hastanesi'ne böbreğimi almamda bana yardımcı olduğu için teşekkür etmek istiyorum, reklamlarını internet üzerinden gördüm ve çoğu doktorun internette yaptığı gibi sahte olduğunu düşündüm. Onlarla iletişim kurmak ve her şey iyi biter. Böbrek satışlarım için 400.000 dolarlık bir teklif aldım ve bahane ve gecikme olmadan tüm parayı ödedim. Böbrek nakli için Amerika'ya geldiğimde böbrek ihtiyacı olan çok sayıda hastaya sahip olduklarından ve böbreklerine ilgi duyacağından emin olduğum için, böbreklerini hemen bu hastaneyle temasa geçmek istemenizi istiyorum. Onlarla iletişime geçtiğimi ve aşağıda belirtilen bilgileri verdiğinizi söyleyin.

    WhatsApp: +15184181390
    E-posta Adresi: irruaspecialisthospital@gmail.com

    YanıtlaSil
  51. *% 3 faiz kredisi sunmaktadır
    * Nakitsiz Girişimci Sigortası
    * Para için garanti

    İyi kredi notu ile, Credit Financier Home, bireylere veya şirketlere veya kooperatif kuruluşlarına, endüstriyel ve kişisel faydalar amacıyla, teminatlı krediler ve teminatsız krediler sunmaktadır.

    İletişim Adresi: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  52. Biz Iowa City, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi temsilcisiyiz, bir kez daha hastalarımız için böbrek almak için buradayız ve onlar kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi bir miktar para ödemeyi kabul etmişlerdir. Bir bağışçı olmak ister veya bir Hayatı kurtarmak istiyorsanız, aşağıdaki e-postada bize yazabilirsiniz.

    Bu, sizin için tamamıyla zengin olmanız için bir fırsattır. Bizimle% 100 güvenli işlem garantisi veriyoruz ve garanti ediyoruz, her şey yasalara uygun böbrek bağışçılarına göre yapılacaktır.
    Artık daha fazla zaman kaybetmeyin, lütfen bize iowalutheranhospital@gmail.com adresinden yazın.
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    Iowa Lutheran Hastanesi.

    YanıtlaSil
  53. Merhaba ben de bu güz döneminde ispanya granada'ya erasmus yapacağım. Sigorta için 181 gün olmalı diyorlar fakat şöyleki 180 gün olunca 40 euro 181 gün için 60 euro istiyor allianz. Sizce 180 gün yapsam vize için sıkıntı çıkar mı ?

    YanıtlaSil
  54. Biz Iowa City, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi temsilcisiyiz, bir kez daha hastalarımız için böbrek almak için buradayız ve onlar kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi bir miktar para ödemeyi kabul etmişlerdir. Bir bağışçı olmak ister veya bir Hayatı kurtarmak istiyorsanız, aşağıdaki e-postada bize yazabilirsiniz.

    Zengin olmanız için bir fırsat budur, güvence altına alır ve size% 100 güvenli işlem garantisi veririz, her şey yol gösterici yasalara göre yapılacaktır.
    Artık daha fazla zaman kaybetmeyin, lütfen bize iowalutheranhospital@gmail.com adresinden yazın.
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    Iowa Lutheran Hastanesi...

    YanıtlaSil
  55. İsmim Doktor Michael Baldwin, Iowa Lutheran Hastanesi'nin bir temsilcisi, Organ cerrahisinde uzmandırız ve böbreklerin satın alınmasıyla ilgileniriz ve hastamız böbreğe bağış yapmaya karar veren herhangi bir donöre büyük miktarda para ödemeyi kabul etti. onları kurtarın ve Iowa City, ABD'de bulunuyoruz.
    Böbreğinizi satmakla ilgileniyorsanız, lütfen ilerlememiz için bize geri dönmekten çekinmeyin.
    Ve eğer ilgilenirseniz bizim e-postamız: iowalutheranhospital@gmail.com

    YanıtlaSil
  56. Ben Irrua Uzman Hastanesi'nden Dr. Rex Kelvin, hastanede yönetimin internette nasıl çalıştığını ve bu yıl insan organlarını alıp sattığımız için tekrar başlamış olduğumuzu söyleyebilirim. Bu teklifle ilgilenen var, Lütfen aşağıdaki e-posta adresinden hastaneye başvurmaktan çekinmeyin: Irrua uzmanı hastanesi, organlar konusunda uzmanlaşmış ve bir donör olarak risk yoktur.
    Ve bu daha fazla bilgi için e-postamız.
    irruaspecialisthospital20@gmail.com

    YanıtlaSil
  57. Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
    Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

    NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  58. Krediye ihtiyacın var mı? İşte finansal problemi olanlar için ve hayatlarında maddi canlanma isteyenler için bir fırsat, çok makul bir faizle kredi veriyoruz, her türlü borç borç kredisi, işletme kredisi, sağlık kredisi, ev kredisi, öğrenci veriyoruz Ülkeye maddi sıkıntıdan kurtulmak için kredi vb. Firma Adı: PLUTO KREDİ FİNANSI EVİ. Bugün bize ulaşın
    Finansal yardım için e-posta: plutocreditfinancier@gmail.com
    Whatsapp: +18474539904

    YanıtlaSil
  59. *% 3 faizli kredi oranı sunar
    * Nakitsiz Girişimci İçin Sigorta
    * Para garantisi
    * 10,000 TL'den 100,000,000 TL'ye kadar kredi teklifi

    İyi kredi puanıyla, Credit Financier Home, bireysel veya şirket veya kooperatif derneklerine, endüstriyel ve kişisel çıkarlar için teminatlı krediler ve teminatsız krediler sunar.

    İletişim Adresi:
    WhatsApp: +15184181390
    Doğrudan posta:
    creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  60. Adım Dosher memorial Hastanesi'nden Dr. Brad Hilaman, organ Cerrahisi konusunda uzmanım ve satmak isteyen insanlardan organ alımıyla ilgileniyoruz ve ABD, Malezya ve Dubia'da ama başımızın başındayız. ofisi ABD’dedir. Böbreklerinizi satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bize geri dönmekte tereddüt etmeyin. Ve bu ilgileniyorsanız bizim e-posta: doshermemorial1@gmail.com

    E-posta: doshermemorial1@gmail.com
    Veya whatsapp: +2348101599658
    Dr. Brad Hilaman

    YanıtlaSil
  61. Aşağıdakileri içeren çok çeşitli finansal hizmetler sunuyoruz: İş Planlaması, Ticari ve Kalkınma Finansmanı, Mülkler ve İpotekler, Borç Konsolidasyon Kredileri, Ticari Krediler, Özel krediler, Bireyler, şirketler ve kurumsal kurumlar için yıllık faiz oranı düşük olan Ev Finansman Kredileri. Aileniz için en iyisini alın ve Genel Kredi programımızla birlikte hayalinizdeki evin sahibi olun.
    İlgili başvuru sahiplerinin
    Bizimle iletişime geçin
    Sadece WhatsApp: +447480729811
    Tel .... + 447480729811
    E-posta: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    YanıtlaSil
  62. Bu kamuoyu için bir duyuru, biz böbrek satın almakla ilgileniyoruz ve hastalarımızı kurtarabilmek için farklı böbrek bağışçılarıyla çalışmak istiyoruz, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçin; hastamıza böbrek bağışı için eşleşme ve her ödülü büyük ödüller bekliyor.
    E-postamızda bize ulaşın: jupitermedicalcentreinc@gmail.com
    veya whatsapp'ta bizimle iletişime geçin: +1 (515) 293-5520

    YanıtlaSil
  63. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil
  64. Meu nome é Sra. Nadia Albert, da Rússia, e hoje sou uma mulher feliz com a ajuda de um credor, Sr. Russ Harry. Vou encaminhar qualquer pessoa que esteja procurando empréstimo a esta empresa de empréstimo. Ele deu felicidade a mim e à minha família, eu precisava de um empréstimo de US $ 500.000,00 para começar toda a minha vida, pois sou mãe solteira com 2 filhos. Conheci esse credor honesto e temente a DEUS que me ajuda com um empréstimo de US $ 500.000,00 em dólar, a uma taxa baixa. Ele é um piedoso Deus, se você estiver precisando de um empréstimo e você o reembolsará, entre em contato com ele por e-mail Elegantloanfirm@hotmail.com / número do Whatsapp + 393511617486

    YanıtlaSil
  65. Merhaba!!
    Şu anda acil nakil için 5 böbrek vericisine ihtiyacımız var, her böbrek vericisine toplam 450.000,00 USD tazmin edilecek. İlgilenen kişi lütfen bu e-posta ile iletişime geçmelidir: doktor.michaellarry@gmail.com

    YanıtlaSil
  66. Para için böbreğinizi almak mı satmak mı istiyorsunuz? Çünkü FORTIS HASTANESİ acilen O+ve B+ve ve A+ve böbrek bağışçılarına ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle, sağlıklı olan hem erkek hem de kadın için bunu bağışlamak veya satmak veya satın almak isteyen varsa, size (Rs 12 CRORE) gibi iyi miktarda para sunmaya hazırız (Rs 6 CRORE) içine yatıracağız. İşlemden sonra Hesabınıza yarım ödeme olarak (6 CRORE Rs) Bakiyeniz olacak, ilgilenen varsa lütfen iletişime geçin: daha fazla bilgi için: aracılığıyla.fortishospital123@outlook.com veya Whatsapp aracılığıyla whatsapp +17013531601

    YanıtlaSil